Een initiatief van Stichting Z.E.G., het inspraakorgaan Zuideuropese gemeenschappen in Amsterdam.

maandag 27 oktober 2008

Alfredo Genovesi muzikaal improvisatietalent

Alfredo Genovesi heeft een Spaanse moeder en een Italiaanse vader. Hij groeide op in Londen en beschikt over een typisch Brits ironisch gevoel voor humor. Alfredo componeert experimentele muziek voor electrische gitaar: "Ik maak abstract geluid zonder structuur en gebruik veel effecten. Mijn ideaal is om muziekimprovisaties te produceren. Ik kwam naar Amsterdam om mijn muziek te ontwikkelen, en daar heb ik geen spijt van," aldus Alfredo Genovesi. Toch klinkt zijn muziek doordacht. Alfredo werkte ook voor dansprodukties: "Er is een conversatie tussen jou en de dansers. Zolang je goed aanvoelt wat er op het podium gebeurt heb je veel vrijheid in het componeren van muziek en geluid voor het stuk." Verder geeft hij workshops improvisatie aan musici. Luister nu naar het gesprek met Alfredo Genovesi in de uitzending van 22 oktober.

Meer weten over deze onorthodoxe musicus? Zie: www.myspace.com/alfredogenovesi