Een initiatief van Stichting Z.E.G., het inspraakorgaan Zuideuropese gemeenschappen in Amsterdam.

maandag 12 mei 2008

Braziliaanse dans met Juliana Braga

Juliana Braga groeide op in Brazilië: "Mijn moeder stuurde mij naar een moderne dansschool, zij had met haar moederinstinct goed aangevoeld dat dit echt bij mij paste. Later leerde ik ook de traditionele Afro Braziliaanse en salondansen." Brazilië wat een Portugese kolonie. De muziek is een mix van de oorspronkelijke Indiaanse, de Afrikaanse en de Portugese roots. Juliana: "de Brazilaanse dans en muziek worden steeds populairder in Nederland. In mijn "Espace Cultural" geef ik dansles aan volwassenen en kinderen. Het leukste aan Amsterdam vind ik dat je hier op de fiets alleen overal naar toe kan. Dat is in Brazilië te gevaarlijk. Ik vind het geweldig dat er zoveel multiculturele muziek op de Amsterdamse podia te zien is. Als de muziek multicultureel is, dan zijn de mensen ook multicultureel." Zie ook: www.julianabraga.nl. Luister naar de uitzending van 7 mei. Zie dit filmpje: